ICT beleid

Uitgangspunt voor ICT beleid is dat kinderen als burger worden voorbereid op het functioneren in de mediarijke kennissamenleving. Zij leren van jongs af aan werken met ICT als doelgericht middel ten bate van hun verdere (school-) loopbaan. ICT wordt doordacht ingezet bij het Passend Onderwijs.

Touchscreens

Ons onderwijs ondersteunen we met interactieve digitale presentatiemiddelen. We hebben veelal gebruik gemaakt van digitale schoolborden. Deze zijn na 10 jaar intensief gebruik toe aan vervanging. De digitale schoolborden worden stapsgewijs vervangen door touchscreens. Een onderscheidende eigenschap van de touchscreen is een scherp, helder en contrastrijk beeld voor een duidelijke weergave van de lesstof. Ook het minimale onderhoud, in vergelijking met de voorgaande opstelling, is een groot plusplunt. In de tips voor touchscreens wordt er specifieke informatie weergegeven voor mensen die werken met touchscreens.

Goede app?

De iPad biedt talloze mogelijkheden in het onderwijs om materialen aan te bieden die aansluiten bij de leerbehoeften van de leerlingen. 
Door het enorme aantal apps kan het lastig zijn voor een leerkracht om te beoordelen of een app educatief verantwoord is. Met deze checklist heb je een tool in handen om een app te kunnen beoordelen. 

Vindplaatsen voor educatieve apps

Dagelijks groeit het aantal apps. Er zijn websites die een overzicht bieden van bruikbare educatieve apps:

- www.ikind.nl

- www.kleutertabletportaal.nl

- www.eduapp.nl

Handleidingen